25.9.08

CatDem i els hipotètics filòsofs populars

Podria ser que el senyor Alcoberro tingués raó i no seria noble obviar aquesta hipòtesi. Podria ser que rera l'aparent normalitat de la professora d'ètica Begoña Román i del degà de la facultat de filosofia de la UB, Jordi Sales Coderch, s'hi amaguéssin en realitat dos votants, simpatitzants o, fins i tot, afiliats al Partit Popular, que vist com va el món no ens podem permetre el luxe de descartar cap possibilitat. Si precisament avui un encert del senyor Alcoberro em sembla tant rellevant com l'aparició del cigne negre és perquè aquesta podria acabar sent, malgrat tot, una bona notícia. M'explico.
Dimarts es va presentar en societat el projecte de la renovada Fundació Catalanista i Democràta Trias Fargas (CatDem pels amics) que neix, com el lector informat ja deu saber, de la idea de CiU de crear una Casa Gran del Catalanisme. Projecte que s'ha de construir amb el convenciment que només hi ha una manera possible de "refundar el catalanisme" i això vol dir, en paraules del seu director Agustí Colomines, fer-ho "sense les presses tacticistes de sempre ni els condicionants sectaris que acostumen a fer estèril la col·laboració franca entre aquells que pertanyen al catalanisme i se'n reclamen promotors". Si del que realment es tracta és d'encetar un projecte transversal i obert a diferents sensibilitats dins el catalanisme, la participació de gent afí al PP, siguin aquests o siguin uns altres, no és només possible i convenient sinó necessaria i, m'atreviria a dir, gairebé imprescindible.
.

6 comentaris:

Efrem ha dit...

Caram, poc que sabia pas res de tot això, aquesta dona l'he tinguda de professora, me'n faria creus que fos pepera convençuda amb tot el que això comporta, però bé, "sorpresas te da la vida" que diuen. M'hauré de començar a carregar les piles amb aquests temes de la Universitat. Tens raó en l'exposició que fas, ara, tal i com esta l'escenari socio-polític no sembla que hi hagi massa catalanismes a refundar ni ningú realment compromès per fer-ho.

Salutacions!

PS. No deus pas fer Filosofia aqui la facultat, també, oi? Perquè donada la rapidesa amb què m'has comentat i el tema del teu últim post, no m'estranyaria que m'haguéssis vist per aquí l'aula de la biblioteca escribint! Hehehe

ferrancab ha dit...

Faig, faig, però no t'he vist a la biblioteca. A veure si ens coneixem en persona un dia d'aquests! Salutacions

Ferran ha dit...

Perdona, Ferran, un comentari a banda: aquest vídeo del YouTube que has penjat aquí al costat... ¿aquesta entrevista és de debò, o a la tele àrab fan un "Polònia" local?

Havia llegit la notícia, però escoltar aquest paio m'ha deixat graçat. Vaja peaso freak, deus!

Salut.

ferrancab ha dit...

Diria que és de veritat...

Dessmond ha dit...

En Jordi Sales del PP?. Vigila que no llegeixi aquesta insinuació...

ferrancab ha dit...

xxxxt! Jo no insinuo! És el tal filòsof qui afirma. Jo, sincerament, només aspiro a riure dels acudits que m'expliquen.