31.5.08

Sobre el pacifisme de ZP

La criminalitat es troba tan estesa que ja ningú se'n salva. A l'Espanya de Zapatero, pàmfila, pacifista, solidària, va haver de penetrar l'altre dia un comando de Greenpeace en una fàbrica de bombes de dispersió perquè ens assabentéssim que exportem un dels articles més repugnants de l'armament actual.
.
.
Malgrat els discursos pacifistes i aquella covarda fugida d'Irak sense més justificació que el populisme de ZP, malgrat el tant comentat, analitzat i lamentable distanciament diplomàtic amb Washington, el 2007 EEUU va seguir utilitzant bases aeries espanyoles pels seus vols a Guantànamo. A mi, que raret com sóc se'm fa més raonable la intervenció a l'Irak que l'existència de Guantànamo, em semblaria molt més digne un President que hagués decidit seguir a l'Irak, assumint la responsabilitat que com a país s'havia adquirit, negant-se a servir d'escala en el viatge a la vergonyosa presó.
Tampoc és assumible amb l'hipòcrita discurs pacifista (i ja no sé si és hipòcrita a fi de bé o no) l'actitut del govern espanyol respecte les bombes de disperssió. Ja denunciada pel fotògraf Gervasio Sánchez en el seu discurs de recepció del premi Ortega y Gasset. O es fabriquen i es venen o es signen paperots en contra de fabricar-les i vendre-les, però amb això com amb Irak (i com a tot arreu) no es pot estar al mateix temps a les dues bandes de la trinxera.
,

1 comentari:

Noctas ha dit...

Durant l'època de la cassola i els crits d'Aznar assassí vaig sentir-me un ser estrany perquè tots els meus amics anaven a les manis i jo, que llavors era una mica més jove que ara, em revolcava al llit fent-me preguntes del perquè estava tant clar cridar contra aquesta guerra en concret i no contra les altres guerres que s'estaven perpetuant al mon.¿ Era més desagradable aquesta guerra que les altres?¿ es mataven més inocents en aquesta guerra que en les altres..? en absolut. A mi m'horroritza veure cossos mutilats, però, és clar,em desagraden els cossos mutilats a l'irak i a qualsevol altre lloc on es pateixin aquestes desgràcies.Estava justificada la guerra d'Irak?Estaven justificades les bombes dels americans..? Encara tinc dubtes.En definitiva les torres varen caure com va caure Europa en mans dels Nazis i amb això com amb les torres els Americans ho varen tenir molt clar. Estaven Justificats els cossos mutilats del nens Alemanys quant bombardejaren Berlin? Si o no. Estaven justificats els cossos mutilats del nens Irakians? Si o no.Però el dubte que més mal em feia era si realment Barcelona patia davant aquells cossos mutilats o era una vegada més propaganda sociata molt ben encaminada a fer sortir a la gent al carrer per desgastar el Gobern d'Aznar? Ara crec que va ser un pupurri de sentiments molt confosos.Però sempre vaig tenir clar que estàvem i seguim estant en guerra, que una desalmats invisibles, i silenciosos volien i volen destruir la nostra civilització i que ara per ara els Estats Units i Anglaterra són els únics que han interioritzat que estem en guerra. Si Europa vol seguir amb la seva doble moral de sempre Okay, però recordem que varen ser aquests dos paisos i no pas Chamberlain els que varen acabar amb el nazisme i cal tenir clar si estem amb ells o amb els paisos que en odien.Res més.