31.1.08

Bons professionals

- Però, caldrà que cadascú exerceixi en profit dels demés l'ofici que li és propi? Que el pagès, per exemple, prepari l'aliment per quatre persones i hi dediqui quatre vegades més de temps i esforç? O seria millor que, sense preocupar-se dels demés, dediqués la quarta part del temps a preparar el seu aliment, i les altres tres parts en construir casa seva i fer-se vestits i calçat?
I Adimante va contestar:
- Em sembla, Sòcrates, que el primer procediment li seria més còmode.
- No m'estranya, per Zeus -vaig dir jo-, perquè en el mateix moment de parlar s'ha fixat el meu pensament en que no tots naixem amb el mateix talent, i que un té més disposició a fer una cosa i un altre la té per una altra.
- Ho crec.
- Com aniràn millor les coses, fent un sol molts oficis, o limitant-se cadascú al propi?
- Cadascú al propi -va dir.

Plató. La República

Això llegia, puta és la casuística, minuts abans de veure per la televisió com la mare d'un jove atropellat agraïa als periodistes la feina ben feta. El conductor ha retirat la demanda de 20.000 contra l'empresa asseguradora i la familia del noi pels danys patits pel seu cotxe. Si estic d'acord amb el fet d'agraïr als periodistes la seva dedicació és perquè el mateix acusador confirma que és a ells a qui devem la sorprenent aparició de la justícia i la covarda fugida del malvat, escuat, assegurant no estar disposat a renunciar a honor i dignitat a canvi de 20.000 miserables euros. Afortunat home que ens ajuda a constatar que no hi ha res que no pugui un bon periodista i que si les coses van com van i si encara molts jutges segueixen treballant a canvi d'un sou és perquè és cada cop més complicat trobar un bon professional.
.

1 comentari:

Pedra Lletraferida ha dit...

Un altre dia parlem d'advocats i d'advocatesses, amic Ferran... :(