18.9.07

Sobre la tribu i els meus estimats comentaristes

Hi ha gent que em diu, probablement amb molta raó, que faig massa cas a alguns comentaristes. Probablement tinguin raó, ho he dit i ho torno a repetir, però si faig cas a alguns comentaris i no a d'altres és perquè em sorprèn la lògica que s'hi amaga i que atempta contra els meus principis, conviccions o el que sigui que s'amaga rera tota aquesta paraulada. Ahir, per exemple, responia al comentarista "Albert". No ho feia perquè el comentari fos excepcionalment interessant, era una puta i desafortunada frase, sinó perquè responia a un procés mental que em preocupa i que ocupa bona part de les meves consideracions respecte, per exemple, el nacionalisme o la socialdemocràcia. I aquesta lògica és l'excusa de la tribu. Ho entendran bé cada cop que sentin Oleguer dient que hem empatat perquè l'equip ha fet un mal partit. I reconeixia implícitament l'amic Albert que no entenia el meu text però s'excusa en la seva condició d'incomprensible. Em molestava no la crítica, perquè d'aquestes n'hi ha força i la majoria molt interessants i agraïdes, sinó l'actitut de la crítica, aquesta excusa metafísica que m'enerva com només algunes putetes han aconseguit fer-ho fins ara. I, per tant, faig cas a l'Albert no perquè m'importi una merda seca el que l'Albert digui o pugui pensar de mi i els meus escrits, sinó perquè el seu comentari em sembla clarament interioritzat en una estupidesa lògica. Una estupidesa que, obviament, és l'excusa de la tribu. Ho he dit moltes vegades, potser massa vegades, però aquesta lògica és la que fa que Isabel-Clara Simó i sa mallorquina del Planeta publiquin cada dia al diari més respectable del nostre país. Per si no els queden clares les implicacions pràctiques que aquesta patata lògica suposa els deixo amb un titular del diari LV segons el qual EE.UU es qüestiona el seu suport a Israel. És com Albert i la incomprensibilitat del meu article i Rahola i l'aspirina com a invent jueu. Vegin el subtítol, en normalment menteixen menys que el titular perquè ja han captat li han venut el pamflet; "Un ensayo estima que el lobby proisraelí debilita los intereses en oriente medio". És pervers, és Ariel, el nostre estimat Ariel, i és Albert, el nostre (_____) Albert. És confondre les opinions d'un personatge de més o menys rellevància amb les de tot un país. És metafísica barata, és una puta merda de titular, una puta merda de comentari, o una pura merda de noticia. Perdó i punt i final.
.