19.9.07

¿?

Aquest home no gira rodó
.

6 comentaris:

subal ha dit...

Què no entens, d'aquest acudit?

A mi em sembla un acudit exacte.

ferrancab ha dit...

Home, donat el cas que el blat no té opinió i que entenc que una mentida (o una veritat poètica) té gràcia si serveix per explicar una veritat, no entenc quina veritat pretén explicar aquest acudit.

Salut i mercès pel comentari!

subal ha dit...

Home, Ferran, tu i jo sabem que existeix una figura retòrica que es diu metonimia... no sé si és aplicable en aquest cas... no sé, és del rotllo; "la ràdio em va parlar de..." Oi? Oi.

Passat aquest escull, dius que no entens la veritat que hi ha darrere aquest text, i a mi em sembla prou evident. El biodiésel no és la solució ecològica al canvi climàtic, ni soluciona els problemes dels camperols del sud. Però no ens posarem activistes en aquest blog. Parlem d'economia. Produir, què sé jo, un litre de biocombustible, comporta un cost energètic molt superior a un litre de biocombustible. És per tant, una cosa antieconòmica. Senzuillament, apliquem el cost d'oportunitat de la cosa.

I no és uqe ho digui jo, ho diu la OCDE.

Salute.

pelblocgros ha dit...

Disculpeu que comenti fora de temps, però això que fer un litre de biocombustible gasta més energia que la que conté aquest litre de biocombustible ja ho havia llegit i, simplement, no m'ho crec.
TOT el combustible que gastem (llenya, carbó, petroli i gas) és en origen biocombustible, més o menys transformat i enriquit.
El blat del roto conté energia. Que en bona part prové del Sol i del sòl. Si algú produeix combustible per cotxe a partir d'aquí d'una forma tan ineficient que s'hi gasta més benzina de la que produeix, es que és un ximple que s'està arruïnant.
No m'ho empasso.

subal ha dit...

Ara mateix no tinc les dades de l'OCDE, però miraré d'aconseguir-les. És un pdf immens. Allí s'explica amb molta profunditat —i en anglès, uf—, tots els càlculs i els estudis que avalen la meva tesi. (el pdf és un document intern que circula per la OCDE, i m'ha arribat a les mans via economista de prestigi)

Perdoni l'escarafall, senyor ferran i pelblocgros, però la única opció viable i ecològica és el decreixement.

salut a tots.

Gregorio Luri ha dit...

A mi El Roto em sembla l'exemple perfecte de beateria progre. És el més prolífic creador d''estampitas' del santoral laic postmodern.