6.11.05

Rajoy i Rajoy

La pel·lícula comença amb 4 persones al voltant d'una taula discutint si la vida és una tragèdia o una comèdia.
La pel·lícula comença amb 3 personatges presentant un projecte de nou Estatut de Catalunya al Parlament de l'Estat.
Discutim si la vida és una tragèdia o una comèdia i veiem al senyor Rajoy al seu lloc. La vida és una tragèdia i els catalans en tenim la culpa. Rajoy i Rajoy perquè és el mateix actor fent el mateix paper. Melinda i Melinda perquè és la mateixa actriu fent dos papers diferents.
Però en política no es poden fer dos papers. Això ho ha après abans Rajoy que ZP, que encara intenta fer-se el simpàtic a tot arreu amb celles de tragèdia i somriure de comèdia. ZP vol veure una comèdia però es troba amb la gran tragèdia que és la política espanyola.
Potser quan ZP es decideixi a començar la seva actuació estel·lar en el món de la comèdia els seus companys de taula ja s'hauràn fotut un tret convençuts de la magnitut de la tragèdia.
Si Woody Allen no hagués posat un defensor de la comèdia, un de la tragèdia i dos persones neutrals no hagués pogut fer la genial pel·lícula que va fer. Si ZP no defensa la visió còmica de la política espanyola davant un Rajoy que fa temps que ha près posició això serà una vulgar pel·lícula espanyola, d'aquelles de "vista una, vistes totes".
Això sempre que acceptem que la vida no és ni una comèdia ni una tragèdia i potser ni tant sols una tragicomèdia sinó que tot depèn de com ens la mirem.
ZP fent de Melinda i Rajoy fent de Melinda...

14 comentaris:

ignasi ha dit...

Què vols que et digui. A mi em va sorprendre en ZP l'altre dia, allà al piset de los leones. No ha de ser fàcil mantenir la coherència i la paraula enimg de tanta pressió: mediàtica, d'oposició i del mateix partit.Jo, que no en sóc sospitós, li'n dono un vot de confiança. Espero que no es converteixi en BOT!
Pel que fa al Rajoy, pos mire usté... no perdo el temps...

Salut , amic.

Mikel ha dit...

En Zapater es victima de les sevas paraules a BCN en plena campanya del PSC.
APOYARE EL ESTATUTO QUE SALGA DE LA GENERALITAT!!
Ja veurem com s´ho fa , de moment ja te les podadora apunt per retallar.

ferrancab ha dit...

Ignasi,
En ZP va fer l'únic que podia fer i el que s'esperava que fés. Entenc que et pogués agradar però sorprendre? Que potser pensaves que es desdiria de tot el que havia promès? A mi em va agradar a miges, com sempre, però encara espero que em sorprengui i surti d'aquest discurs encobert en el que està instalat.
Mikel,
Estic d'acord amb tu. El problema no és que ZP la cagués (o mentís descaradament) sinó que algú el cregués i, pitjor encara, que els que no el vam creure tinguem tant interioritzat el nostre paper d'inferiors que ens sembli normal que ens prengui el pèl.
Gràcies per la visita i els comentaris.

ignasi ha dit...

No m'agradaria quedar com a innocent o, pitjor, com a idiota, però a mi em va sorprendre, insisteixo, perquè pensava que es desdiria, sí, perquè el rèdit ESPAÑOL és superior al català. Qüestió de xifres.
De tota manera també estic amatent. Podadora? Rodillo psoeriano? ... Ja ho veurem.
Repeteixo: potser m'empenediré, però de moment, i sorprenentment ME'L CREC.
Salut, amics!

ferrancab ha dit...

Espero ser jo qui s'equivoca, Ignasi.
De totes maneres no et preocupis, si jo tingués una definició tant poc laxa del concepte d'idiotesa no escriuria en aquest bloc.
Salut!

Pedra Filosofant ha dit...

Sobre la qüestió m'agradaria fer referència a dos encertats (per mi) articles publicats ahir dilluns a l'AVUI, i signats per en Marçal Sintes i en Salvador Sostres. L'un feia esment del daltabaix intern que hi haurà aviat dins de les files sociates (tan a nivell nacional com català) i l'altre es desdeia de l'opinió generalitzada de que el dia 2 de noevembre "s'havia fet un bon paper al Congreso de los Diputados". El perquè de tot plegat?. Sens dubte, les ànsies per pertanyer al poder el màxim de temps possible de la clase política governant i de la oposició per arrivar-hi en un futur. Espanya i Catalunya els hi importa un bledo. Si no, al temps. I compte, que pel que es veu, tot s'hi val!

ignasi ha dit...

El president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero,
va voler deixar clar ahir que, per més que ho digui el projecte d'Estatut,
Catalunya no pot aspirar a un model específic de finançament. 
avui d'avui


Sóc un estúpid. Amb 41 anys encara em costa veure-hi bé. Això no té futur. Ara li toca al pactisme català intentar treure quatre duros pel bé del País i bla bla bla bla bla ...

Tenies raó tu, Ferran.
Quina merda.

Pedra Filosofant ha dit...

Una mica més, aquesta amb forma de "perla" escoltada ahir dilluns al matí per la ràdio, en boca d'en ZP (Zapatero Pinotxo) i des del Senat: "Espanya és un Estado multinivel(?)". Ho vau escoltar vosaltres?. Aviam qui és el maco que li'n demana explicacions ara... Quins cullons que té el paio!. Qui nassos li porta el tema dels discursos i de la imatge?.

ferrancab ha dit...

Doncs això si que em sorprèn; tenir raó i que em faci cap gràcia.
Que Espanya és un pais "multinivel" ho demostra el simple fet de comparar el discurs de Rajoy amb el dels 3 ponents catalans.

Salut!

ignasi ha dit...

Jo aquesta nit estic fent-me una teràpia musical amb el nou treball de Llach amb en Ventura. Sentir lletres com País Petit, No abarateixis el somni, Venim del Nor venim del Sud o Aprendre... em fa entendre fàcilment el multinivel.

Però sentir cançons des de Xàtiva, com Que no s'apague la llum o Com el Rent i entendre tant bé el valencià, encara em fa més feliç.

Salut amics.

ferrancab ha dit...

Quina satisfacció ser tant políglota eh?! Jo vaig estar a València fa un parell de setmanes i en vaig tornar molt satisfet de la meva poliglossia! Érem un català, un valencià i un menorquí i ens enteniem!
Som collonuts!

Pedro ha dit...

Ja ho sabem, a menjar LOFCA.

Pedra Filosofant ha dit...

No sabia que lo del "estado multinivel" anava per aquí, Ferran.

ferrancab ha dit...

Segurament no hi anava, però no està malament interpretar les paraules d'altri no? Com que no entenia el que volia dir ZP hi vaig buscar un significat per "salvar els fenòmens".